Båtforeningen har blitt Grasrotmottaker

Siden 2009 har tusenvis av frivillige lag og foreninger fått millioner av kroner direkte fra Norsk Tippings kunder gjennom Grasrotandelen. Ordningen går ut på at hver enkelt Norsk Tipping-kunde selv kan bestemme hvilken forening/ klubb som skal motta et beløp tilsvarende 5 prosent av det de selv spiller for.

I 2016 ble 448 millioner kroner fordelt på denne måten, direkte til klubber og foreninger. Beløpet vil trolig ligge på samme nivå i 2017, mens det altså vil øke betraktelig i 2018 når prosentandelen økes til 7 prosent.

- Målet med å utvide Grasrotandelen er å sikre enda bedre økonomiske kår for frivilligheten. Gjennom Grasrotandelen får folk mulighet til vise sin støtte til det idrettslaget eller den foreningen som ligger deres hjerte nærmest. Pengene er en viktig inntektskilde for små og store lag og foreninger landet rundt.

Du må registrere deg som Grasrotgiver

Ønsker du å bli grasrotgiver til Drøbak bårforening, kan du bli det på en av følgende måter:

• Hos kommisjonæren
  • norsk-tipping.no
  • Norsk Tipping mobilspill

NB! Du må være registrert spiller for at dette skal fungere

Ønsker du å lese den nye forskriften kan du søke den opp på lovdata.no

Enkel oppskrift for registrering på nettet:

På nettet kan du registrere deg her: https://www.norsk-tipping.no/grasrotandelen søk opp vårt navn Drøbak Båtforening, eller vårt organisasjonsnummer 994 404 849 , og legg deg til som grasrotgiver.

....eller....

Enkelt og greit via SMS

Send en SMS: GRASROTANDELEN 994404849 til nr. 60000.